Sunday, November 28, 2010

Piala Suzuki: Amri Yahya, Norshahrul,Razman Dan Ashaari Pelengkap Skuad Negara.

SEMANGAT BARU... skuad bola sepak negara ketika sesi latihan bagi Kejohanan Bola Sepak AFF Suzuki, Rabu ini.
SEMANGAT BARU... skuad bola sepak negara ketika sesi latihan bagi Kejohanan Bola Sepak AFF Suzuki, Rabu ini. 
 
BERDEPAN dengan misi terakhir tahun ini, ketua jurulatih kebangsaan K Rajagobal menyenaraikan barisan campuran pemain lama dan baru pada saingan kumpulan A Piala Persekutuan Bola Sepak Asia (AFF) Suzuki di Indonesia bermula Rabu ini.

Ketua pasukan Selangor, Mohd Amri Yahyah menjadi salah seorang pemain berpengalaman yang diserapkan oleh Rajagobal selain Mohd Safee Sali, Norshahrul Idlan Talaha, Mohd Razman Roslan dan Ashaari Shamsuddin untuk melengkapkan senarai 22 pemain.

“Pemilihan ini berdasarkan kepada pertimbangan dan strategi yang dirancang selepas beberapa kecederaan yang berlaku sebelum ini termasuk kebolehan seseorang pemain untuk bermain di posisi berlainan,” katanya, semalam.

Beliau berkata, kemasukan pemain lama ini juga diharap dapat memberi tunjuk ajar kepada pemain muda yang tidak pernah bersaing pada kejohanan seperti itu.

Menurutnya lagi tiada sebarang sasaran diletakkan kepada anak-anak buahnya tapi mengharapkan peningkatan prestasi walaupun sebelum ini menamatkan kemarau 20 tahun pingat emas Sukan Sea dan terbaru mara ke pusingan kedua Sukan Asia selepas kali terakhir melakukannya 32 tahun lalu.

“Thailand dan Indonesia menjadi pilihan untuk mara ke separuh akhir berdasarkan rekod lalu dan kita akan turun sebagai pasukan underdog.

“Namun, saya tidak menidakkan peluang kita dengan tumpuan diberikan pada perlawanan pembukaan menentang Indonesia terlebih dulu untuk mencongak peluang seterusnya,” jelasnya yang berlepas ke Indonesia hari ini.

Selepas menentang Indonesia pada perlawanan pembukaan di Stadium Gelora Bung Karno pada Rabu, skuad kebangsaan akan menentang juara tiga piala itu, Thailand pada Sabtu sebelum menamatkan saingan menentang Laos.

Pencapaian terbaik skuad kebangsaan adalah pada edisi pertama, 1996, apabila muncul sebagai naib juara selepas tewas 1-0 kepada Thailand, selain menduduki tempat ketiga pada tahun 2000, 2004 dan 2007.

2 comments:

hans said...

minta2 bagi tentangan hebat

Mohamadazhan.com said...

yeah! mest

Post a Comment

Tinggalkan Cap Jari Anda

budakib