Friday, December 31, 2010

Safee Sali Jadi Buruan PSPS


PEKANBARU - Pihak pengurusan PSPS Pekanbaru saat ini sedang merisik penyerang Malaysia Safee Sali untuk diajak bergabung memperkuatkan Askar Bertuah, julukan PSPS.

jurulatih PSPS Abdurahman Gurning menyatakan bahawa Safee yang menjadi penjaring terbayak dalam piala AFF dengan mengumpul lima gol optimis akan dipinang untuk memperkuat barisan hadapan yang saat ini mengalami krisis.

" Kita lihat permainan Safee sangat bagus dan ini sesuai dengan strategi PSPS yang bermain agresif dan laju," kata Gurning seperti dilaporkan dalam okezone, Jumaat (31/12/2010).

Pemain asal kelahiran Selangor 29 Januari 1984 itu sendiri juga menyatakan ingin keluar dari liga Malaysia dan akan memilih bermain di negara lain termasuk akan bemain di Liga Indonesia. Tawaran itu pastinya bersambut.

Menurut Gurning lagi, bahawa hingga saat ini pihak pengurusan PSPS terus berhubung dengan agen Safee. Bahkan lobi-melobi untuk menarik penyerang tersebut sudah dilakukan sejak pusingan akhir pertama antara Indonesia dan Malaysia. Jadi sekarang hanya tinggal menunggu keputusannya.

" Sekarang kita hanya memiliki dua penyerang iaitu Isnaini dan Herman. Sedangkan kita tidak punya penyerang simpanan. Namun apa jua keputusan saya serahkan terus kepada pihak pengurusan," menurut Pak Haji gelaran bagi Gurning.

1 comments:

Hairun Azmi said...

Safee,Indonesia udah jatuh cinta sama kamu...

Bila saya blogjogging $$$$$$.....

Post a Comment

Tinggalkan Cap Jari Anda

budakib